verweij.reismee.nl

Snorkeltour

Oef.... het is 7.30 uur!!! De wekker is niet gegaan... Om 7.50 uur worden we opgehaald voor de snorkeltour! Aiaiai... Hopelijk is 7.50 uur op zijn Mexicaans!
20 minuten de tijd om ons klaar te maken... but we did it!

Met een lege maag op weg.....

Vandaag hebben we de mooie onderwaterwereld van Yucatan verkend. We begonnen in the jungle met een wandeling en kregen wat uitleg over bepaalde bomen, vogels en andere diersoorten. Vervolgenszijn we in een open en gesloten cenote (is een ondergronds rivierenstelsel)geweest om in het kristalheldere water de mooi grotformaties, stalactieten en stalagmieten te bewonderen. Een enorme ervaring! Geweldig om hier te mogen snorkelen!

Vervolgens hebben we bij een rif in Akumal gesnorkeld en kwamen we enkele zeeschildpadden tegen en ook koraal natuurlijk! Omdat wij het koraal in Egypte hebben bewonderd viel het hier een beetje tegen. Het is nergens zo mooi als in Egypte, de rode zee! Maar tussen de schildpadden te snorkelen was wel erg leuk!
Akumal beach is een prachtig wit strand met enorm veel palmbomen!

15 uur waren we in ons hotel. Erg genoten, maar enorm toe aan een goede lunch!! Beetje laat, maar voor Mexicaanse begrippen niet hoor!

Nu nog even relaxen. De ochtenden beginnen hier warm maar met veel bewolking. De zon komt door van 10-15 uur ongeveer. Daarna is het weer flink bewolkt en donker is het hier om 17.30 uur. Dus 's avonds er vroeg in en 's ochtends vroeg op staan. No problemo!
Maar het eerste mooie bruine laagje zit er al op! Daar hoef je weinig voor te doen hier.

De Mexicanen hier zijn vriendelijk. Een groet gaat altijd gepaard met hun hand op hun hart!

Morgen gaan we weer op pad en dan naar Ek Balam, cultuur snuiven. Vroeg op...

pa en ma , c & chr met 6 kids

Alles is hier nu weer oke. Ze worden om beurten een dag ziek Guus vanacht bed gespuugd de anderen van jou nog niet. Roos heeft 1 keer een poepje op de wc gedaan.
Je maakt ons wel jaloers met dat duiken.
Veel foto's maken hoor!
Veel liefs en een dikke knuffel van ons.

mama

lieve kinders,

fijn om te lezen dat jullie zo genieten!

groetjes,mama

opa, oma, christiaan, coriene en 6 kids

nou heb even met de kids de foto's bekeken. Roos zegt dat ze de volgende keer echt mee gaat hoor. Lekker zwemmen in de zee wil zij ook. Ik heb met de kinderen een aftel kalender gemaakt. Verder gaat alles hier goed hoor we zijn nu bij opa en oma we gaan straks patatjes eten.
Morgen gaan we bij tante coriene sinterklaas kijken op televisie.
Groetjes van ons allemaal

oma en Tante Jannie

Hoi Pieter en Els, wat een super foto's.
Je zou bijna jaloers worden;-).
Nog fijne dagen gewenst en we zijn reuze benieuwd naar jullie verhalen. Niet te bruin worden hoor.DAn steken wij zo af, Veel leive groetjes uit Apeldoorn