verweij.reismee.nl

Snorkeltour

Oef.... het is 7.30 uur!!! De wekker is niet gegaan... Om 7.50 uur worden we opgehaald voor de snorkeltour! Aiaiai... Hopelijk is 7.50 uur op zijn Mexicaans!
20 minuten de tijd om ons klaar te maken... but we did it!

Met een lege maag op weg.....

Vandaag hebben we de mooie onderwaterwereld van Yucatan verkend. We begonnen in the jungle met een wandeling en kregen wat uitleg over bepaalde bomen, vogels en andere diersoorten. Vervolgenszijn we in een open en gesloten cenote (is een ondergronds rivierenstelsel)geweest om in het kristalheldere water de mooi grotformaties, stalactieten en stalagmieten te bewonderen. Een enorme ervaring! Geweldig om hier te mogen snorkelen!

Vervolgens hebben we bij een rif in Akumal gesnorkeld en kwamen we enkele zeeschildpadden tegen en ook koraal natuurlijk! Omdat wij het koraal in Egypte hebben bewonderd viel het hier een beetje tegen. Het is nergens zo mooi als in Egypte, de rode zee! Maar tussen de schildpadden te snorkelen was wel erg leuk!
Akumal beach is een prachtig wit strand met enorm veel palmbomen!

15 uur waren we in ons hotel. Erg genoten, maar enorm toe aan een goede lunch!! Beetje laat, maar voor Mexicaanse begrippen niet hoor!

Nu nog even relaxen. De ochtenden beginnen hier warm maar met veel bewolking. De zon komt door van 10-15 uur ongeveer. Daarna is het weer flink bewolkt en donker is het hier om 17.30 uur. Dus 's avonds er vroeg in en 's ochtends vroeg op staan. No problemo!
Maar het eerste mooie bruine laagje zit er al op! Daar hoef je weinig voor te doen hier.

De Mexicanen hier zijn vriendelijk. Een groet gaat altijd gepaard met hun hand op hun hart!

Morgen gaan we weer op pad en dan naar Ek Balam, cultuur snuiven. Vroeg op...

24 uur later.... Bienvenida....

Om 2.45 uur ging de wekker vanmorgen... klaar voor de lange reis.

En een lange reis was het zeker! Het liep allemaal voorspoedig! 7.30 uur vertrok het vliegtuig vanaf Amsterdam Schiphol richting Cuba. Vanuit het vliegtuig hadden we een prachtig uitzicht!!!Na 10,5 uur vliegen waren we op Cuba, de tussenlanding. 1,5 uur moesten we daar blijven: het vliegtuig verlaten, weer door de douane en het vliegtuig werd schoongemaakt.

Om 19.45 uur (NL tijd) gingen we weer de lucht in. Nog een uurtje vliegen en we zijn in Cancun (Mexico). We waren amper hoog in de lucht of de daling werd al weer ingezet. Tot nu toe loopt alles volgens planning! Maar.... de eerste voet op Mexicaanse bodem werd gezet en toen begon het wachten. Cancun Airport heeft het allemaal niet onder controle.... 1,5 uur wachten en twee roltrappen verder... de stemming onder de mensen wordt wat gefrusteerder. Iedereen hoopte natuurlijk nog op een frisse duik, want het was dan wel een lange trip, maar door het klokje weer 7 uur terug te mogen zetten extra tijd! En als het dan 27 graden is en een vermoeiende reis... wie wil dan niet even zwemmen.
De rijen staan stil en af en toe voetje voor voetje schuifelen we verder! Om een lang verhaal kort te maken: 3,5 uur duurde het voordat we door de douane heen waren en onze koffers hadden. Zo gaar als een klontje verlieten we de airport en strompelden we de bus in! Nog een uurtje verder en we zijn in ons hotel!

Inmiddels is het hier 21.15 uur... Bij jullie dus 4.15 uur! We hebben wat kunnen eten en duiken nu snel het bed in. Een prachtige luxe hotelkamer waarvan we onze ogen niet geloven. Het lijkt wel een koningskamer! Dus dat bijkomen komt wel goed!

We zijn gelukkig veilig aangekomen. Ook al duurde de reis 24 uur.... tssssssss

Adios...

Vertrek...

Het is zo ver... Opeens is het dan heel dichtbij!

De kinderen zijn in goede handen en een flinke groepsknuffel ging gepaard bij het afscheid. Stiekum wat stille traantjes! Ze waren zo in hun spel. Het was goed!

Onzekoffers zijn inmiddels ook gepakt!Vol, maar aan gewicht nog genoeg ruimte! Hoe is het mogelijk!

Vannacht om ongeveer 3.15 uur vertrekken we met onze zwarte 'koets' richting Schiphol. Als alles volgens planning gaat gaan we rond 7.30 uur zoals Rutger het noemt 'hoog in de lucht vliegen'. AMS - CUN met Arkefly onder nummer OR 337.
Rond 14.15 uur (Mexicaanse tijd) hopen we te landen. Een lange heenreis omdat we een tussenlanding maken op Varadero (Cuba). Gelukkig hebben we dat de terugreis niet.

7 uur tijdsverschil met Nederland... best bijzonder!

We hopen op een goede vlucht en veilige aankomst bij het hotel!

Voor nu, adios!

Nog 17 dagen...

Het komt steeds dichterbij...

Nu de gynaecoloog gisterochtend groen licht heeft gegeven om alles weer te mogen opbouwen is het aftellen echt begonnen.

De vliegtickets zijn vandaag opgehaald, de zitstoelen in het vliegtuig zijn zelfs al gereserveerd en ook aan een parkeerplek voor onze auto is gedacht.

Het logeeradres voor de kids was al ruimschoots van te voren geregeld. Die zijn in goede handen!

We hopen veel van het prachtige schiereiland Yucatan, Mexico, te mogen bewonderen, maar ook te onstpannen, uit te rusten en te genieten. Er is genoeg gebeurd de afgelopen tijd...
Hopelijk staat ons nu niets meer in de weg.

De voorpret is ook hartstikke leuk altijd. Zo hebben we voor ons 8 jarig huwelijksjubileum, 16 november 2012, al iets geregeld in Mexico. Een bijzondere en vast gave dag...

Reden genoeg om ons dus goed te blijven volgen.....